Vi bygger relationer och skapar publicitet.

Inför urpremiären av Henning Mankells pjäs Politik tog Helsingborgs stadsteater hjälp av Printa för att skapa publicitet. Målet med satsningen var att få nationell uppmärksamhet och även locka publik som vanligtvis inte söker sig till teatern.

Året är 1982, kalla kriget är i full gång och rapporterna om främmande ubåtar i Stockholms skärgård duggar tätt. När två före detta fartygschefer träffas över en middag 30 år senare aktualiseras händelserna på nytt. Henning Mankells pjäs Politik är en spännande samtidshistoria om politikens villkor med Olof Palme som en av huvudpersonerna.

För att skapa så stor spridning och publicitet som möjligt producerade Printa flera pressreleaser riktade till olika målgrupper. Pjäsen fick mycket uppmärksamhet i både print, radio och TV. Dessutom väcktes intresse i militärhistoriska och politiska bloggar.

– Politik har blivit en publiksuccé! Printa är en proffsig och lyhörd samarbetspartner som det känns tryggt att jobba med, säger Elsa Berglund, presskontakt på Helsingborgs stadsteater.

I Printas uppdrag ingick även att upprätta ett digitalt pressrum för att förbättra servicen till journalister och andra intressenter.

Publicitet i urval: